تعداد
عنوان
قیمت
سبد خرید شما خالی است.
  • 285
  • 39 مرتبه
  • 1403/07/15

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا کدامند؟ (مهر ۱۴۰۳)

بهترین گوشی ها برای تولید محتوا کدامند؟ (مهر ۱۴۰۳)

تولید محتوا به یکی از پرطرفدارترین و شیوه‌های مؤثر برای انتقال ایده‌ها، اطلاعات و هنر شده است. برای ایجاد محتوای با کیفیت، نیازمند وسایلی مانند گوشی مناسب برای تولید محتوا هستیم. در ادامه این مقاله، به معرفی بهترین گوشی ها برای تولید محتوا می‌پردازیم، تا به عنوان ابزاری قدرتمند در دست شما باشند و فرآیند تولید محتوا را به تجربه‌ای لذت‌بخش تبدیل کنند.

در دنیای پررونق تولید محتوا، ابزارهای مناسب باعث می‌شوند تا ایده‌ها به صورت جذاب و حرفه‌ای به مخاطبان منتقل شوند. گوشی‌های هوشمند، به عنوان یکی از ابزارهای اصلی تولید محتوا، توانسته‌اند با ارتقاء دوربین، پردازنده و قابلیت‌های اتصال به اینترنت، نقش مهمی را در این حوزه ایفا کنند.

 

 

همینطور شبکه‌های اجتماعی بیش از هر زمان دیگری محبوبیت دارند و همین اتفاق هم باعث شده است که بسیاری از افراد در زمینه‌ی تولید محتوای متنی و ویدئویی یا تصویری در این شبکه‌ها به فعالیت مشغول شوند. از آنجاکه گوشی‌های هوشمند همراه اصلی و روزمره‌ی همه‌ی افراد هستند، تولید محتوا با آن‌ها نه‌تنها منطقی، بلکه بسیار جذاب به‌نظر می‌رسد.

ظرفیت باتری و سرعت شارژ مناسب و سخت‌افزار نسبتاً قوی و نمایشگر پرنور با وضوح چشمگیر، از دیگر ویژگی‌هایی موردنیاز گوشی‌های مناسب تولید محتوا هستند. درادامه، با بهترین گوشی‌های بازار مناسب برای تولید محتوا آشنا خواهید شد.

گلکسی A35 سامسونگ

گلکسی A35، محصولی است که با ارتقا یافتن پردازنده به Exynos 1380 و همچنین شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نوعی روح گلکسی A54 در آن جریان یافته و از آن‌جایی که این گوشی را می‌توان با بودجه‌ای کمتر از گلکسی A54 خرید، اکنون این میان‌رده را ارزشمندتر از همیشه می‌بینیم. ضمن این‌که در فرایند به‌روزرسانی چهارساله‌، گلکسی A35 یک نسخه بیشتر اندروید را نیز دریافت خواهد کرد.

همچنین دوربین سلفی به‌جای بریدگی قطره‌ای شکل، درون حفره قرار گرفته و محافظت از نمایشگر با Gorilla Glass Victus Plus بهبود یافته است. به‌جز ارتقای کیفیت ساخت بدنه و پردازنده، دوربین اصلی میزبان حسگری با وضوح ۵۰ مگاپیکسلی شده است که در کنار پردازنده اگزینوس ۱۳۸۰، عکس‌ها بهتر و سریع‌تر پردازش می‌شوند؛ به‌طوری که عملکرد آن هنگامی که شرایط نوری مناسب باشد، باتوجه به هزینه‌ای که برای گوشی می‌کنید ایده‌آل به‌نظر می‌رسد.

فریم گوشی همچون نسل قبل از جنس پلاستیک است و خود گوشی نیز به‌واسطه استفاده از قاب شیشه‌ای، اندکی افزایش وزن را نسبت‌ به نسل قبل تجربه می‌کند. حاشیه‌های این گوشی نیز اندکی کمتر و قابل تحمل‌تر شده‌اند، اما درهرصورت افرادی که طرفدار گوشی با حاشیه‌های باریک و ضخامت و وزن کم هستند ممکن است با در دست گرفتن گلکسی A35 از آن ناامید شوند.

گلکسی A35 برای افرادی که گاهی در روز بازی می‌کنند گوشی مناسبی است. ترکیب پردازنده و ظرفیت بالای رم، کاربران را در اجرای بازی‌هایی مانند کال آو دیوتی با تنظیمات متوسط ناامید نمی‌کند و عملکرد نسبتا پایداری دارد اما نمی‌توان به چشم یک گوشی گیمینگ به آن نگاه کرد، زیرا ممکن است در طولانی مدت کمی داغ کند. این گوشی استاندارد IP67 را برای مقاومت در برابر نفوذ آب را دارد و به‌صورت پیش‌فرض با One UI 6.1 مبتنی‌بر اندروید ۱۴ عرضه و تا اندروید ۱۸ آپدیت می‌شود.

گلکسی A55 سامسونگ

گلکسی A55 به‌عنوان پریمیوم‌ترین میان‌رده‌ی سال ۲۰۲۴ سامسونگ، با فریم فلزی و تراشه‌ی جدید Exynos 1480 همین شرکت، راهی بازار شده است. دوربین‌های اصلی، اولتراواید و ماکروی A55 نسبت به سال گذشته تغییر یا پیشرفتی نداشته‌اند؛ اما به‌لطف تراشه‌ی جدید، تجربه‌ی عکاسی لذت‌بخش و قابل قبولی ارائه می‌کنند. دوربین اصلی A55،‌ امکان فیلم‌برداری 4K با نرخ ۳۰ فریم‌برثانیه را نیز در اختیار قرار می‌دهد.

در بخش نمایشگر، گلکسی A55 از پنل OLED با ابعاد ۶٫۶ اینچ (حدود ۰٫۲ اینچ بزرگ‌تر از A54) استفاده می‌کند. نمایشگر، روشنایی و دقت رنگ خوبی ارائه می‌کند؛ اما حاشیه‌های قطور اطراف آن، می‌تواند یکی از نقاط ضعف بزرگ A55 باشد و با وجود وزن ۲۱۳ گرمی نمی‌تواند جایگاهی در بین گزینه‌های خوش‌دست برای خود باز کند. با این‌حال می‌توان وجود گواهی IP67 برای مقاومت در برابر آب را یک برتری نسبت‌به رقبا به‌حساب آورد.

درحال‌حاضر بزرگ‌ترین رقیب این‌گوشی در محدوده‌ی قیمتی مشابه را می‌توان پوکو X6 پرو به‌حساب آورد که در قبال برخی فقدان‌ها از تراشه‌ی بسیار سریع‌تری استفاده می‌کند، بنابراین مقایسه گلکسی A55 با پوکو X6 پرو می‌تواند در تعیین معیارهای مهم شما برای انتخاب از بین این دو گوشی سودمند باشد.

سامسونگ، A55 را با جدیدترین نسخه‌ی رابط کاربری‌اش در سال ۲۰۲۴، یعنی One UI 6.1 بر پایه‌ی اندروید ۱۴ راهی بازار کرده و تا چهار سال به‌روزرسانی سیستم عامل و پنج سال به‌رورزسانی امنیتی نیز برای آن در نظر گرفته است که A55 را از این‌نظر، به رکورددار پشتیبانی نرم‌افزاری در بازار گوشی‌های میان‌رده تبدیل می‌کند.

آنر 90

آنر 90 با فریم فلزی و پنل پشتی شیشه‌ای درخشان عرضه شده و در رنگ‌های جذابی چون سبز، نقره‌ای و مشکی موجود است. طراحی ارگونومیک گوشی باعث خوش‌دست‌تر شدن آن می‌شود، از نظر ظاهری نیز گوشی آنر را می‌توان یکی از میان‌رده‌های لوکس بازار به‌حساب آورد.

نمایشگر HONOR 90 یکی از نقاط قوت بارز آن محسوب می‌شود. گوشی آنر به نمایشگر ۶٫۷ اینچیِ OLED با وضوح FHD مجهز است که تصاویر با کیفیت و رنگ‌های زنده‌ای ارائه می‌دهد. نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی نمایشگر، تجربه‌ای روان و لذت‌بخش را در هنگام استفاده از گوشی برای بازی یا مرور اینترنت فراهم می‌کند و پشتیبانی از HDR10+، شدت روشنایی نمایشگر حین پخش محتوا را به سطح بالاتری ارتقا می‌دهد.

دوربین‌های HONOR 90 نیز از دیگر ویژگی‌های برجسته‌ی گوشی میان‌رده‌ی آنر به‌حساب می‌آیند. دوربین اصلی با سنسور ۲۰۰ مگاپیکسلی همراه شده است که می‌تواند تصاویری با جزئیات بالا و وضوح قابل قبول ثبت کند. دوربین اولتراواید ۱۲ مگاپیکسلی و سنسور عمق ۲ مگاپیکسلی نیز دیگر اجزای مجموعه دوربین را تشکیل می‌دهند. کیفیت تصاویر در نور کافی عالی است اما در شرایط کم‌نور، باید انتظار خود را پایین بیاورید. دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی آنر ۹۰ برای ثبت تصاویر سلفی با کیفیت بالا بسیار مناسب به‌نظر می‌رسد و قابلیت‌های نرم‌افزاری بهبود یافته‌ای برای زیبا‌سازی چهره و بهبود جزئیات دارد.

HONOR 90 به تراشه‌ی Qualcomm Snapdragon 7 Gen 1 مجهز است که در کنار ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم، عملکرد روانی در کارهای روزمره و حتی بازی‌های نسبتا سنگین ارائه می‌کند. پردازنده‌ی یادشده به‌راحتی از پس کارهای مالتی‌تسکینگ برمی‌آید و همراه با نرم‌افزار MagicOS 7.1 که مبتنی بر اندروید ۱۳ است، تجربه‌ای کاربرپسند را فراهم می‌کند. فضای ذخیره‌سازی ۲۵۶ یا ۵۱۲ گیگابایتی نیز ظرفیت کافی برای ذخیره‌ی اطلاعات و برنامه‌ها فراهم می‌کند اما قابلیت اضافه کردن کارت حافظه در این مدل وجود ندارد.

باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی گوشی HONOR 90 با پشتیبانی از شارژ سریع ۶۶ وات، به‌راحتی نیاز روزانه‌ی کاربران را برطرف می‌کند. این باتری می‌تواند تا یک روز کامل استفاد‌ه‌ی معمولی را پوشش دهد و با شارژ سریع، در کمترین زمان ممکن آماده به کار می‌شود.

پیکسل 7a گوگل

گوشی گوگل پیکسل 7a به‌عنوان پرچمدار اقتصادی گوگل، از صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچیِ OLED با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز و وضوح FHD بهره می‌برد و قادر به پخش محتواهای HDR نیز هست. شاید در وهله‌ی اول، نرخ نوسازی ۹۰ هرتزی برای برخی کاربران ناامیدکننده باشد اما به‌لطف اندروید خالص و رابط کاربری روان و مینیمال گوگل، کاربر متوجه کندی یا لگ خاصی حین اجرای انیمیشن‌ها و گشتن در رابط کاربری نخواهد شد.

گوگل از پردازنده‌ی ۵ نانومتری اختصاصی خود یعنی Tensor G2 در پیکسل 7a استفاده کرده است که ۸ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی نیز آن را همراهی می‌کنند. پردازنده‌ی تنسور G2 عملکرد خوبی خصوصا در بخش عکاسی و پردازش جزییات عکس‌ها دارد اما به‌اندازه‌ی سایر پردازنده‌های هم‌قیمت آن قدر در زمینه‌ی گیمینگ عملکرد چشمگیری از خود نشان نمی‌دهد. بااین‌حال، بازی‌های سنگینی مانند پابجی یا کال‌ آو دیوتی موبایل را می‌توان با نرخ فریم مناسبی اجرا کرد.

پیکسل 7a از دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی با سنسور 1/1.73 اینچی استفاده می‌کند که به لرزشگیر اپتیکال هم مجهز شده است، اما برگ برنده این گوشی تراشه‌ی پرچمدار سال ۲۰۲۲ گوگل یعنی Tensor G2 و الگوریتم بی‌نظیر پردازش تصاویر این شرکت است که به لطف هوش مصنوعی، با تصحیح رنگ، کاهش نویز و شارپ‌تر کردن جزئیات، تصاویری بی‌نقص و عالی را به ثبت می‌رساند. همچنین در بُعد نرم‌افزاری هم هوش مصنوعی به یاری پیکسل 7a می‌آید تا ویرایش عکس پس از ثبت آن، بدون افت کیفیت و یا اضافه شدن آرتیفکت‌ها انجام شود؛ از حذف پارامترهای ناخواسته در تصاویر گرفته تا اصلاح کادر و ویرایش جزئیاتی مانند اجزای صورت در عکس پرتره و آسمان در عکاسی از طبیعت.

میان‌رده‌ی گوگل باتری ۴۳۸۵ میلی‌آمپرساعتی دارد که شاید نسبت به سایر میان‌رده‌ها و گوشی‌های هم‌قیمت، حجم و ماندگاری کمتری داشته باشد. پیکسل 7a از شارژ سریع و بی‌سیم نیز پشتیبانی می‌کند.

شیائومی 13T

شیائومی 13T با پیشرفت‌های نسلی قابل توجهی راهی بازار شد. گوشی ارزشمند شیائومی، هم‌اکنون از استاندارد IP67 برای مقاومت در برابر آب بهره می‌برد و به دوربین تله‌فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی دوبرابری مجهز شده است. لنز و مجموعه امکانات دوربین با همکاری لایکا توسعه یافته‌اند و ترکیب دوربین تله‌فوتو با دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی دستتان را برای عکاسی در شرایط مختلف باز می‌گذارد. کیفیت عکس‌های به‌ثبت رسیده با دوربین‌های ۱۳ تی واقعا خوب است و گوشی شیائومی را در محدوده‌ی قیمتی خودش، به یکی از بهترین گزینه‌ها برای عکاسی تبدیل می‌کند. همچنین فیلم‌برداری 4K با ۳۰ فریم‌برثانیه، دیگر ویژگی ارزشمند دوربین گوشی 13T به‌حساب می‌آید.

تراشه‌ی قدرتمند Dimensity 8200 Ultra شیائومی ۱۳ تی پایداری و قدرت بسیار خوبی ارائه می‌دهد؛ به‌طوری‌که به‌راحتی می‌توانید سنگین‌ترین بازی‌های روز را به‌راحتی اجرا کنید، بدون آنکه بدنه‌ی گوشی به‌اندازه‌ی آزاردهنده‌ای داغ شود. این گوشی از نمایشگر 1220p و ۶٫۶۷ اینچی OLED با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز و روشنایی فوق‌العاده‌ی ۲۶۰۰ نیتی بهره می‌برد؛ نمایشگری که با قابلیت نمایش ۶۸ میلیارد رنگ، به یکی از نقاط قوت اصلی گوشی تبدیل می‌شود و تجربه‌ی بصری کم‌نظیری را برای کاربر به‌ارمغان می‌آورد.

شیائومی 13T از نظر کیفیت ساخت با توجه به‌قیمت و رقبایش می‌توانست گوشی بهتری باشد، چراکه از فریم پلاستیکی استفاده می‌کند و محافظت نمایشگر هم برعهده پوشش Gorilla Glass 5 است با این‌حال طراحی و کیفیت متریال آن اصلا ناامیدکننده نیست. این گوشی با اندروید ۱۳ راهی بازار شد؛ اما وعده‌ی شیائومی برای چهار سال پشتیبانی نرم‌افزاری (تا اندروید ۱۷)، کمک می‌کند تا از این ضعف چشم‌پوشی کنیم.

گلکسی اس 23 اف ای سامسونگ

قاتل پرچم‌دار سامسونگ با نام گلکسی S23 FE چندی پیش در بازار موجود شد تا جایگاه سری گلکسی Fan Edition سامسونگ را در بین بهترین گوشی های بازار ایران تثبیت کند اما این‌بار در کالبدی قطورتر و سنگین‌تر از نسل پیشین‌اش. طراحی کلی این گوشی بسیار برای ما یادآور گلکسی A54 می‌شود و با شیشه‌ای شدن قاب پشتی، به‌نظر می‌رسد از پلتفرم همان گوشی برای طراحی S23 FE استفاده شده است.

این گوشی از نمایشگر ۶٫۴ اینچی با نسبت کمتر از ۸۵ درصد به بدنه بهره می‌برد که از حاشیه‌های زیاد اطراف نمایشگر این گوشی خبر می‌دهد. S23 FE در دونسخه با تراشه‌های Snapdragon 8 Gen 1 و Exynos 2200 عرضه شده که نسخه‌ی اگزینوس در بازار کشور به‌صورت گسترده توزیع می‌شود. دوربین اصلی نیز از ۱۲ به ۵۰ مگاپیکسل با امکان فیلم‌برداری 8K تغییر کرده و در کنارش دوربین تله‌فوتوی ۸ مگاپیکسلی آن را به گزینه‌ای مناسب برای عکاسی بدل می‌کند.

گوشی گلکسی S23 FE از نظر پایداری عملکرد و مدیریت دما به‌مراتب بهتر از S21 FE عمل می‌کند اما در هر صورت در پردازش‌های سنگین و گیم طولانی مدت، افت عملکرد در نتیجه‌ی گرم‌شدن دستگاه را در پی خواهد داشت و باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپرساعتی در چنین شرایطی بزرگ‌ترین پاشنه‌آشیل آن خواهد بود.

گفتنی است که این گوشی از گواهی IP68 برای مقاومت دربرابر آب و همچنین امکان شارژ بی‌سیم با حداکثر توان ۱۵ وات را دارد و این‌عمل را می‌تواند به‌صورت معکوس هم انجام دهد. S23 FE اندروید ۱۳ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند و چهار نسخه‌ی بعدی اندروید را دریافت خواهد کرد.

آیفون 13 اپل

آیفون ۱۳ اپل که چند سالی از معرفی و عرضه آن در بازار ایران می‌گذرد، بدنه‌ای شیشه‌ای و فریمی آلومینیومی دارد تا در عین زیبایی، مقاوم هم باشد. صفحه‌نمایش ۶٫۱ اینچیِ گوشی اپل از پنل Super Retina XDR OLED استفاده می‌کند، اما متاسفانه نرخ تازه‌سازی آن ۶۰ هرتز است که تقریبا در هیچ مدلِ بالارده‌ای مشاهده می‌شود. مدل‌های پایه‌ی گوشی‌های اپل همیشه وزن کمی دارند و بسیار خوش‌دست هستند؛ آیفون ۱۳ نیز با وزن ۱۷۴ گرمی دستگاه سبکی محسوب می‌شود.

آیفون ۱۳ از تراشه A15 Bionic قدرت می‌گیرد که هنوز هم یکی از سریع‌ترین و کارآمدترین تراشه‌های موبایلی موجود است و به‌راحتی می‌تواند سنگین‌ترین بازی‌ها را در بالاترین تنظیمات گرافیکی اجرا کند. این تراشه با استفاده از فناوری ۵ نانومتری ساخته شده که عملکردی بی‌نظیر در اجرای برنامه‌ها و وظایف هوش مصنوعی ارائه می‌دهد. گوشی اپل با رم ۴ گیگابایتی و گزینه‌های ذخیره‌سازی ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایتی در بازار موجود است.

در بخش دوربین، آیفون ۱۳ از سیستم دوربین دوگانه بهره می‌برد که شامل حسگر اصلی ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/1.6 و حسگر اولترا‌واید ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم ƒ/2.4 و زاویه دید ۱۲۰ درجه است. این دوربین‌ها به شما امکان می‌دهند تا عکس‌هایی با کیفیت بالا و جزئیات دقیق بگیرید و از حالت‌های مختلف عکاسی مانند Night Mode، Deep Fusion و Smart HDR 4 بهره‌مند شوید. دوربین سلفی ۱۲ مگاپیکسلی نیز با دیافراگم ƒ/2.2 و پشتیبانی از حالت Night Mode و ضبط ویدئوهای 4K و HDR، برای گرفتن سلفی‌های باکیفیت و تماس‌های ویدیویی کاملا ایدئال است.

آیفون ۱۳ با سیستم‌عامل iOS 15 عرضه شد اما به iOS 17 و نسخه‌های جدیدتر نیز قابل بروزرسانی است. باتری ۳۲۴۰ میلی‌آمپر‌ساعتی آیفون ۱۳ بهبود یافته و با ظرفیت بیشتری نسبت به مدل‌های قبلی عرضه شد. این باتری از شارژ سریع ۲۰ واتی، شارژ بی‌سیم MagSafe و شارژ بی‌سیم Qi پشتیبانی می‌کند که به شما امکان می‌دهد تا در مدت زمان کوتاهی گوشی خود را شارژ کنید.

موتورولا اج 50 پرو

اج ۵۰ پرو از خانواده گوشی‌های پرچمدار ۲۰۲۴ موتورولا با تراشه‌ای غیر پرچم‌دار است، چراکه از Snapdragon 7 Gen 3 قدرت می‌گیرد. اما در باقی بخش‌ها این گوشی مشخصات یک گوشی پریمیوم را به‌نمایش می‌گذارد. نمایشگر این گوشی ۶٫۷ اینچ P-OLED با لبه‌های خمیده، حاشیه‌های بسیار کم و نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز است و محتوا را با وضوح بالای ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل رندر می‌کند.

خود گوشی طراحی بسیار جذاب، خوش‌دست، سبک و باکیفیت دارد. فریم گوشی از جنس آلومینیوم است و قاب پشت پوششی مخمل‌گونه با رنگ‌های جذاب و متنوع دارد که با توجه به ضخامت کم گوشی، اجازه نمی‌دهد تا گوشی به‌راحتی از دست سر بخورد. سه‌حسگر ۵۰، ۱۳ و ۱۰ مگاپیکسلی مجموعه دوربین‌های واید، اولتراواید و تله‌فوتوی سه‌برابری این گوشی را تشکیل می‌دهند. اج ۵۰ باتری ۴,۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی دارد که می‌تواند با توان سرسام‌آور ۱۲۵ واتی آداپتور داخل جعبه ظرف ۱۸ دقیقه شارژ شود.

علاوه‌بر این، امکان شارژ بی‌سیم ۵۰ واتی وجود دارد. اج ۵۰ پرو استاندارد IP68 را نیز مانند نسل قبل برای مقاومت دربرابر آب دریافت کرده است. این گوشی از پوسته‌ی جدیدی موسوم به Hello UI برای اجرای اندروید ۱۴ استفاده می‌کند که ظاهر جذابی دارد و امکانات شخصی‌سازی زیادی را در اختیار می‌گذارد.

پیکسل 7 پرو گوگل

اگر به هر دلیلی به محصولات شرکت‌هایی مانند شیائومی و سامسونگ علاقه‌ای ندارید، پیکسل ۷ پرو گوگل با ترکیب اندروید خالص و نسل دوم تراشه‌ی تنسور G2 می‌تواند تجربه‌ای کاملاً متفاوت و لذت‌بخشی را نصیبتان کند. پیکسل ۷ پرو برای ثبت تصاویر با نهایت کیفیت و وضوح با استفاده از دوربین‌های اصلی و تله‌فوتوی ۵برابری با وضوح ۵۰ و ۴۸ مگاپیکسلی، از هسته‌ی اختصاصی برای پردازش‌های مبتنی‌بر هوش مصنوعی بهره می‌گیرد تا یکی از استثنایی‌ترین تجربه‌های عکاسی با گوشی هوشمند را برای کاربران رقم بزند.

پیکسل ۷ پرو از نمایشگری ۶٫۷ اینچی از نوع LTPO OLED با وضوح 1440p استفاده می‌کند که می‌تواند نرخ نوسازی پویا بین ۱۰ تا ۱۲۰ هرتز بسته‌به محتوای در حال پخش ارائه دهد. بدنه و فریم از شیشه و آلومینیوم ساخته شده و گواهی IP68 را دارا است. باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی نیز حداکثر با توان ۲۳ وات، به‌صورت سیمی و بی‌سیم شارژ می‌شود و به‌صورت پیش‌فرض اندروید ۱۳ با امکان دریافت سه نسخه‌ی بعدی را اجرا می‌کند.

گوشی‌های پیکسل از جمله پیکسل ۷ پرو در اول صف دریافت جدیدترین نسخه‌های اندروید و به‌روزرسانی‌های امنیتی قرار دارند. افزون‌برآن، رابط کاربری اندروید خالص در گوشی‌های پیکسل مجهز به امکاناتی است که منحصرا دردسترس این گوشی‌ها قرار دارد. این امکانات شامل برخی قابلیت‌های ویژه برای ویرایش تصاویر و عکس‌برداری و فیلم‌برداری با جلوه‌های ویژه و سینماتیک می‌شود.

گلکسی اس 23 اولترا سامسونگ

گلكسى S23 اولترا با فرم مستطيل گونه و گوشه‌هاى تيز و حاشیه‌هایی فوق‌العاده اندک، يكى از خاص‌ترين و درعین‌حال زيباترين طراحی‌ها را دارد كه با ترکیب بدنه‌ی شیشه‌ای مات، فریم آلومینیومی و بهره‌گیری از قلم S Pen درکنار سخت‌افزاری تمام‌عیار، یکی از بهترین تعاریف از یک گوشی پرچمدار به‌سبک سامسونگ را در سال ۲۰۲۳ ارائه کرد.

گلکسی اس ۲۳ اولترا از تراشه‌ی Snapdragon 8 Gen 2 قدرت می‌گیرد که نه‌تنها از نظر عملکرد بلکه از نظر بهینگی نیز در بهترین شکل خود ظاهر شد تا کره‌ای‌ها بار دیگر بتوانند رضایت میلیون‌ها کاربر این گوشی‌را بدست بیاورند. این گوشی با مجموعه‌ی دوربین چهارگانه‌ی خود یکی از بهترین گوشی‌های مناسب عکاسی نیز به‌شمار رفته و جزء مدعیان سر و زبان دار شناخته می‌شود، چراکه افزون‌بر دوربین اصلی ۲۰۰ مگاپیکسلی، از دوربین‌های تله‌فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۳ و ۱۰ برابری اپتیکال نیز برخوردار است تا بتواند نهایت جزئیات را از دل سوژه‌های دور به‌تصویر بکشد.

فزون‌براین؛ فوکوس لیزری، امکان ثبت تصاویر ماکرو با دوربین اولتراواید، امکان فیلم‌برداری +HDR10 با وضوح 4K و نرخ‌فریم ۶۰ فریم‌برثانیه و فیلم‌برداری ۳۰ فریم‌برثانیه‌ای با وضوح 8K از دیگر قابلیت‌های دوربین هستند که برای تولیدکنندگان محتوا بسیار جذاب و وسوسه‌انگیز به‌نظر می‌رسند. گلکسی S23 اولترا با نمایشگر ۶٫۸ اینچی LTPO OLED و وضوح تصویر 1440p اجازه می‌دهد تا غرق در محتوای تصویر شوید و ویدیوهای HDR را با روشنایی خیره‌کننده‌ی ۲۰۰۰ نیت تماشا کنید.

از دیگر فناوری‌های به‌کار رفته در این گوشی می‌توان فضای ذخیره‌سازی UFS 4.0، گواهی IP68، شارژ بی‌سیم و معکوس بی‌سیم ۱۵ و ۴٫۵ واتی، حسگر اثرانگشت اولتراسونیک و درگاه USB Type-C 3.2 را مثال زد. ضمنا این گوشی چهار نسخه‌ی بعدی اندروید را دریافت می‌کند و به‌لطف رابط کاربری One UI 6.1، قابلیت‌های هوش مصنوعی Galaxy AI نیز میزبانی می‌شوند.

پیکسل 8 پرو گوگل

پیکسل ۸ پرو نیز از نظر طراحی با نسخه‌ی استاندارد آن هم‌سو شده و گوشه‌های بدنه نرم‌تر شده‌اند تا پایداری آن در هنگام گرفتن گوشی در دست بیشتر باشد، اما این بار بدنه‌ی شیشه‌ای آن از پوشش مات استفاده می‌کند تا جذب آثار انگشت را به‌حداقل برساند. از نظر اندازه و وزن اما شاهد تغییرات چشمگیری از نسل پیشین نیستیم.

این گوشی از نسل سوم تراشه تنسور G3 قدرت می‌گیرد که واحد پردازش تنسور آن آمادگی کامل برای اجرای مدل‌های زبانی مبتنی‌بر دستگاه جمنای نانو را پیدا کرده و اکنون می‌تواند تعداد بیشتری از پارامترهای هوش مصنوعی مولد را پشتیبانی و پردازش کند، به‌ترتیبی که می‌توانیم آن‌را اولین گوشی هوش مصنوعی اندرویدی به‌حساب بیاوریم. به‌لطف افزایش اندازه‌ی حسگرها و گشودگی دوربین‌های ۴۸ مگاپیکسلی اولتراواید و تله‌فوتو هم‌اکنون ثبت تصاویر با جزئیات و جذب نور بیشتر صورت می‌گیرد. مشخصات دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی آن تغییری نداشته است.

 

نمایشگر پیکسل ۸ پرو همانند گذشته ۶٫۷ اینچی LTPO OLED با نرخ نوسازی پویای یک تا ۱۲۰ هرتز است اما وضوح آن به ۱۳۴۴ در ۲۹۹۲ پیکسل تغییر پیدا کرده است. باتری ۵,۰۵۰ میلی‌آمپرساعتی این گوشی اکنون با توان ۳۰ وات به‌صورت سیمی شارژ می‌شود. پیکسل ۸ اندروید ۱۴ را به‌صورت پیش‌فرض اجرا می‌کند و گوگل رابط کاربری آن‌را با بسیاری از امکانات انحصاری هوشمندتر و غنی‌تر از گذشته کرده است. گفتنی است که این گوشی تا هفت سال بعد نسخه‌های بعدی اندروید را دریافت خواهد کرد.

گلکسی اس 24 اولترا سامسونگ

سامسونگ در گلکسی S24 اولترا با حفظ زبان‌طراحی نسل پیشین، سرانجام استفاده از نمایشگر با لبه خمیده را کنار گذاشته و هم‌اکنون پنل جلو کاملا مسطح شده است. فریم آلومینیومی جای خود را به فریم بادوام‌تر تیتانیومی مات داده و گوشی جلوه‌ی مدرن‌تری به‌خود گرفته است. یک تغییر مهم دیگر این گوشی استفاده از محافظ Gorilla Glass Armor است که با جذب ۷۵ درصدی بازتاب نور، خوانایی صفحه زیر نور شدید را به‌اندازه قابل توجهی افزایش داده است.

با وجود سخت‌افزار قدرتمند و ویژگی‌های شگفت‌آوری چون هفت‌سال به‌روزرسانی سیستم‌عامل، می‌توان لقب «کامل‌ترین پرچم‌دار سال اندروید» را به این گوشی اعطاء کرد. از جمله نقاط قوت این گوشی می‌توان به عملکرد خیره‌کننده‌ی پردازنده Snapdragon 8 Gen 3 به‌خصوص در بازی‌های سنگین اشاره کرد که حتی از آیفون ۱۵ پرو مکس نیز پیشی می‌گیرد.

دوربین اصلی S24 اولترا از یک حسگر ۲۰۰ مگاپیکسلی برای ثبت تصاویر استفاده می‌کند و همچنین حسگر ۵۰ مگاپیکسلی برای دوربین تله‌فوتو با لنزی که بزرگ‌نمایی پنج‌برابری اپتیکال به‌جای ده‌برابری ارائه می‌دهد، جایگزین شده است تا بتواند عکس‌های زوم بهتری را در محیط‌های کم‌نور ثبت کند. افزون‌بر این امکان جابه‌جایی بین لنزهای مختلف در حین ضبط ویدیوهای 4K@60fps وجود دارد.

اس ۲۴ اولترا از یک پنل Dynamic AMOLED 2X با وضوح 1440p و نرخ نوسازی متغیر بین یک تا ۱۲۰ هرتز بهره می‌برد که روشنایی آن در هنگام پخش محتوای HDR به ۲۶۰۰ نیت نیز می‌رسد. اما آنچه این گوشی را از رقبا متمایز می‌کند، انبوهی از قابلیت‌های هوش مصنوعی از جمله ترجمه‌ی زنده و همزمان تماس‌‌ها و مکالمات، دستیار تایپ در کیبورد، ویرایشگر عکس پیشرفته موسوم به Generative AI Editor، اسلوموشن کردن ویدیوها و بسیاری موارد دیگر به‌حساب می‌آید که کاربردهای نرم‌افزاری آن را دوچندان کرده است.

گوشی گلکسی S24 Ultra کماکان از یک باتری ۵,۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با عمر متوسط ۱۴ ساعت در استفاده روزمره، پشتیبانی از شارژ سیمی ۴۵ وات و بی‌سیم ۱۵ وات بهره می‌برد و تنها با ۱۲ گیگابایت رم تولید می‌شود.

شیائومی 14 اولترا

شیائومی ۱۴ اولترا، جدیدترین پرچمدار دوربین‌محور شیائومی است که تقریبا تمام عناصر دیگر گوشی را به خدمت دوربین درآورده است و این مسأله به‌خصوص در بخش طراحی به‌وضوح مشاهده می‌شود. هیولای شیائومی از چهار دوربین اصلی،‌ اولتراواید و تله‌فوتو (۳٫۲ برابری و ۵ برابری) با سنسور ۵۰ مگاپیکسلی برای عکاسی استفاده می‌کند. لنز دوربین‌ها و الگوریتم پردازش تصویرشان نیز با همکاری لایکا طراحی شده‌اند.

حسگر دوربین اصلی شیائومی ۱۴ اولترا، ۸۰ درصد بزرگ‌تر از حسگر دوربین اصلی رقیبش، گلکسی S24 اولترا است. لنز دوربین اصلی از دیافراگم متغیر در بازه‌ی f/4.0 تا f/1.63 استفاده می‌کند که در حالت عکاسی Pro، می‌توان گشودگی دیافراگم را به‌اندازه‌ی دلخواه در این بازه تغییر داد. لرزشگیر اپتیکال سوار بر لنز نیز لرزش‌های دست را حین عکاسی و فیلم‌برداری، خنثی می‌کند.

متریال پریمیوم و بدنه‌ی با کیفیت شیائومی ۱۴ اولترا، به‌ویژه در چرم مصنوعی بدنه‌ی گوشی و فریم تیتانیومی یا آلومینیومی تخت کاملا مشهود می‌شود. به‌گفته‌ی چینی‌ها، بدنه‌ی گوشی امسال، مقاوم‌تر از مدل سال گذشته عمل می‌کند.

نمایشگر با کیفیت و خیره‌کننده‌ی شیائومی ۱۴ اولترا، از پنل ۶٫۷ اینچی OLED با وضوح WQHD+ یا ۳۲۰۰ × ۱۴۴۰ پیکسل استفاده می‌کند و به مدد پشتیبانی از استانداردهای دالبی ویژن و +HDR10 توانست در آزمایش‌های زومیت تا حدود ۳۲۰۰ نیت روشنایی تولید کند. به‌لطف پنل ۱۲ بیتی، دقت رنگی نمایشگر ۱۴ اولترا نیز عالی است و با پوشش‌دهی بیش از ۹۰ درصد فضای رنگی وسیع Adobe RGB، یک سروگردن از سایر پرچمدارهای هم‌رده، بالاتر قرار می‌گیرد.

تراشه‌ی پرچمدار Snapdragon 8 Gen 3، به‌عنوان قلب تپنده‌ی شیائومی ۱۴ اولترا انجام وظیفه می‌کند. تراشه‌ی بهینه‌ی کوالکام در برخی از سناریوها حتی می‌تواند از A17 Pro اپل در قلب آیفون ۱۵ پرو نیز پیشی بگیرد. پایداری عملکرد تراشه در شیائومی ۱۴ اولترا مثال‌زدنی است، اما به بهای داغ شدن بیش‌ازحد گوشی در پردازش‌های سنگین مثل بازی‌ها تمام می‌شود.

پیکسل 9 پرو XL گوگل

پیکسل ۹ پرو ایکس ال گوگل از نمایشگر ۶٫۸ اینچی ِ OLED که گوگل نام تجاری Super Actua را روی آن گذاشته است بهره می‌برد. این نمایشگر با وضوح ۲۹۹۲ در ۱۳۴۴ پیکسل و نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز، یکی از بهترین صفحه‌نمایش‌ها میان پرچمداران اندرویدی محسوب می‌شود. پرچمدار گوگل از استاندارد HDR10 پلاس پشتیبانی می‌کند و به‌گفته‌ی گوگل می‌تواند تا ۳۰۰۰ نیت روشنایی تولید کند.

پیکسل ۹ پرو ایکس ال به جدیدترین تراشه‌ی اختصاصی گوگل یعنی Tensor G4 مجهز است. این تراشه با همکاری DeepMind طراحی شده و برای انجام وظایف پیچیده‌ی مرتبط با هوش مصنوعی بهینه‌سازی شده است. تراشه‌ی تنشور G4 با همراهی ۱۶ گیگابایت رم، امکان انجام فعالیت‌های سنگین مانند باز کردن سریع‌تر برنامه‌ها و پردازش مستقیم داده‌های هوش مصنوعی را بدون نیاز به اتصال به سرورهای ابری فراهم می‌کند.

دوربین‌های پرچمدار جدید گوگل با کمک پردازنده و قابلیت‌های هوش مصنوعی، عکس‌های دقیقی ثبت می‌کنند و در ارائه‌ی جزئیات، عملکرد خوبی دارند. مجموعه‌ی دوربین گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۴۸ مگاپیکسلی و دوربین تله‌فوتو ۴۸ مگاپیکسلی می‌شود که با بزرگ‌نمایی اپتیکال ۵ برابری، می‌تواند تا حد زیادی در ثبت عکس‌های پرتره و فیلم‌برداری از راه دور مفید باشد. دوربین سلفی ۴۲ مگاپیکسلی نیز که نسبت به نسل قبل دستخوش تغییرات چشم‌گیری شده است، با توانایی فیلم‌برداری 4K و ثبت دقیق جزئیات، کارتان را در اکثر سناریوها راه می‌اندازد.

گوگل تقریبا در هر بخشِ پیکسل‌های جدید از هوش مصنوعی استفاده کرده است. یکی از قابلیت‌های جدید و کاربردی هوش مصنوعی در پیکسل‌ها جدید، Add Me نام دارد که افراد مختلفی که در چندین عکس مجزا حضور داشته‌اند، در یک عکس کامل کنار هم جمع می‌کند. هوش مصنوعی گوگل می‌تواند عکس‌ها را بعد از ثبت ویرایش کند یا با ثبت چندین عکس همزمان، بهترین آن‌ها را گلچین کند.

پرچمدار خوش‌ساخت گوگل از باتری ۵۰۶۰ میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که بنابه‌ادعای گوگل، با سرعت شارژ ۳۷ واتی در زمان نیم ساعت حدود ۷۰ درصد شارژ می‌شود. این سرعت شارژ در سال ۲۰۲۴ گوشی گوگل را از رقبایی مانند شیائومی با تکنولوژی‌های فست شارژ قدرتمند، عقب‌تر نگه می‌دارد.

آنر مجیک 6 پرو

آنر مجیک ۶ پرو یکی دیگر از پرچمداران بازار با تراشه Snapdragon 8 Gen 3 محسوب می‌شود. در مواجهه با ماژول بزرگ دوربین پشت درمی‌یابیم که سازنده این گوشی‌را با محوریت دوربین در کنار مشخصات و سخت‌افزاری قدرتمند و به‌چالش کشنده سایر پرچمداران بازار، طراحی و تولید کرده است. این گوشی بدنه‌ای از جنس چرم مصنوعی یا شیشه همراه با فریم آلومینیومی دارد و از نمایشگر ۶٫۸ اینچی با لبه‌های خمیده استفاده می‌کند که از دوربین سلفی و حسگر تشخیص عمق در حفره‌ای کپسولی شکل میزبانی می‌کند.

پرچمداران آنر به‌خاطر کیفیت بالای دوربین شناخته می‌شوند و آنر Magic6 Pro نیز از این قاعده مستثنی نیست. دوربین اصلی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی استفاده می‌کند که تصاویر فوق‌العاده باکیفیتی را هم در شرایط نوری ایدئال و هم در محیط‌های تاریک به‌ثبت می‌رساند. در سمت دیگر دوربین تله‌فوتو ۱۸۰ مگاپیکسلی با بزرگ‌نمایی ۲٫۵ برابری را داریم که از نظر کیفیت راضی‌کننده اما از نظر زوم اپتیکال به‌مراتب با رقبای دوربین‌محورش فاصله دارد.

اما اگر صرفا روی دوربین متمرکز نشویم، آنر Magic6 پرو نمایشگر LTPO OLED با نرخ نوسازی متغیر بین یک تا ۱۲۰ هرتز دارد و وضوح ۱۲۸۰ در ۲۸۰۰ پیکسلی را ارائه می‌دهد که به‌گفته سازنده می‌تواند روشنایی آن به عدد سرسام‌آور ۵۰۰۰ نیت برسد، اما در تست‌های زومیت این عدد از ۳۳۰۰ نیت حتی در حالت پخش HDR عبور نکرد. پرچمدار آنر از باتری ۵,۶۰۰ میلی‌آمپرساعتی با امکان شارژ ۸۰ وات سیمی و ۶۶ وات بی‌سیم بهره می‌برد که می‌تواند ۱۴ ساعت به‌طور میانگین در استفاده‌های روزمره دوام بیاورد.

گفتنی است که آنر مجیک ۶ پرو از فناوری PWM با نرخ بالای ۴۳۲۰ هرتز برای کاهش روشنایی نمایشگر استفاده می‌کند که این امر برای افراد دارای چشمان حساس، نکته‌ی مثبتی محسوب می‌شود. گوشی مذکور گواهی IP68 را دارد و نسخه‌ی ۸ سیستم‌عامل MagicOS را بر بستر اندروید ۱۴ اجرا می‌کند که تا چهارسال به‌روزرسانی‌های بعدی اندروید را دریافت خواهد کرد.

اخبار مرتبط
نظرات

قوانین ارسال نظر

  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نخواهد شد.
  • با توجه به آن که امکان موافقت یا مخالفت با محتوای نظرات وجود دارد، معمولا نظراتی که محتوای مشابه دارند، انتشار نمی‌یابند بنابراین توصيه مي‌شود از مثبت و منفی استفاده کنید.